Vietnam (deel 2) + Cambodja + Thai Islands - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kevin Lagerweij - WaarBenJij.nu Vietnam (deel 2) + Cambodja + Thai Islands - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Kevin Lagerweij - WaarBenJij.nu

Vietnam (deel 2) + Cambodja + Thai Islands

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

15 Mei 2012 | Thailand, Koh Tao

Trouwe volgers!

Nu ik op ongetwijfeld 1 van 's werelds mooiste plaatsen ben aanbeland, is het hoog tijd voor een nieuwe reisupdate!

Ik ben op dit moment op Ko Tao, 1 van de bekendste, al dan niet het bekendste duikeiland ter wereld en tevens 1 van onze laatste bestemmingen..

Na het bezoek aan Hue zijn we met de bus naar Hoi An. Voor het eerst sinds tijden kwamen we weer in de buurt van het strand! Dit was voor de rest een niet al te grote plaats, waardoor het vooral relaxen was zonder al te grote afstanden te hoeven overbruggen. We bleven hier 3 dagen en hebben, hoe Nederlands ook, voor 3 dagen fietsen gehuurd! Het strand was hier niet ver vandaan, ongeveer 2,5 km. Makkelijk op de fiets te doen dus.
Verder wilde je hier na 4 uur in de middag absoluut niet meer zijn.. Hierna was het strand namelijk volgebouwd met Vietnamezen die gezellig met alle families kwamen eten en drinken. Nog een hele opgave voor ons om er vandaan te komen!
De overige dagen hier hebben we vooral besteed aan zwemmen, strand liggen, bier drinken en ehmm.. bier drinken? Voor zover Hoi An. Een van de betere plaatsen tot nu toe.

Hierna zijn we doorgegaan naar Nha Trang, ongeveer dezelfde stad als Hoi An, maar dan een stuk groter met veel minder activiteiten. Het enige wat je kon doen was op een boottocht naar een paar Vietnamese eilanden. Dit hebben we gedaan en tot onze verbazing was dit nog vrij goed bevallen! Vooral het snorkelen tussen het koraal was geweldig.

Dan Saigon, oftewel Ho Chi Minh City. Een ongelofelijk grote stad met veel historie en hoe kan het ook anders.. een hoop scooters! Hier zijn we maar 2 dagen gebleven, wat in principe wel voldoende was om voldoende van de stad te kunnen zien. Hier zijn we Manon Tamminga tegen gekomen! Het eerste bekende gezicht uit dezelfde woonplaats. Gezellig mee gegeten en wat mee gedronken. Niet te laat, want de volgende dag stond er een zware reis op het programma!
Dag 1 08:00: Van Saigon per boot naar de Mekong Delta(floating markets) en door per bus naar de grens met Cambodja. Overnachting op een floating hotel, wat heel apart, maar tegelijkertijd waren dit 1 van de beste kamers so far!
Dag 2 07:00: Van de grens per speedboot naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja!

In Cambodja hebben we in totaal eigenlijk maar 4 dagen besteed, vanwege tijdgebrek. 2 dagen Phnom Penh, waar we onder andere de Killing Fields hebben bezocht. Het is nog maar zo kort geleden dat de rode Khmer de rest van Cambodja onderdrukte en minderheden uitroeiden. Je ziet over het hele terrein nog overblijfselen van de mensen die hier vermoord zijn. Onbeschrijfelijk!
De andere 2 dagen hebben we doorgebracht in Siem Reap, waar 1 van mijn persoonlijke hoogtepunten van de reis waren; de Angkor Tempels, met als uitschieters de Angkor Wat en de Ta Phrom(Tombraider tempel). Een geweldige ervaring, de foto's zeggen eigenlijk te weinig!

Uiteindelijk per taxi en minivan teruggekeerd in Bangkok, waar we maar 1 nachtje bleven om de volgende dag door te reizen naar de eilanden. De eerste stop was Ko Tao.

Hier zijn we dus gister aangekomen en zijn gelijk begonnen met de 4-daagse duikcursus. De eerste dag alleen een introductieles gehad, maar vandaag zijn we in het zwembad begonnen met de onderwatertechnieken. In het begin is het apart, maar na een paar minuten voel je je helemaal thuis onder water. Morgen gaan we voor het eerst duiken in de oceaan!
Hoe de rest van de trip eruit gaat zien, is ongeveer zo: Ko Tao - Ko Phangan - Ko Samui - Suratthani - Kuali Lumpur en als eindbestemming Bali!

Tot zover.

Kevin en Bjorn

• 15 Mei 2012 - 12:05

Valentijn:

Gaaf man! Ben benieuwd hoe het duiken in de oceaan Gaat!
    Succes!

• 15 Mei 2012 - 17:05

Yvonne :

Jammer dat ik niet mee kon snorkelen!!! :-)

• 15 Mei 2012 - 20:38

Marion:

Super weer kevin je verhalen en erg spannend morgen duiken in die grote oceaan, maar wat zal t prachtig zijn bij dat mooie eiland.
    Veel plezier en succes morgen xxx Mam

• 26 Mei 2012 - 15:17

Jaleesa:

Hey Kev,

ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het duiken is gegaan.. Het lijkt mij helemaal niets haha! Je verhalen klinken weer geweldig..! Als je thuis bent moet je het allemaal maar nog eens uitgebreid vertellen!

xx