Sydney & Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kevin Lagerweij - WaarBenJij.nu Sydney & Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kevin Lagerweij - WaarBenJij.nu

Sydney & Thailand

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

11 April 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Back from the jungle! Na 5 dagen achter elkaar een Trek door de jungle in Noordwest-Thailand gedaan te hebben, zijn we eindelijk weer terug in de bewoonde wereld. Om precies te zijn, de toeristische trekpleister van Thailand: Chang Mai!

Na een vlucht van 3 uurtjes vanuit Christchurch kwam ik aan in Sydney. Een ongelofelijk mooie en dure stad waar veel toeristen starten met hun tour door Australie. Ik zou hier maar 3 dagen blijven, dus na het inchecken in het hostel ben ik gelijk richting de haven gelopen om te kijken wat er allemaal te doen was. Ik ben hier naar het zeeaquarium geweest en heb bovenop de Harbour Bridge van het uitzicht genoten. Ik was redelijk moe, dus heb het de eerste avond niet zo laat gemaakt. De 2e dag ben ik samen met een Canadees en een Duitse naar het beroemde Bondi Beach vertrokken. Een superdruk strand met overal entertainment en surfers. Hier hebben we ongeveer de hele middag doorgebracht om daarna nog even de wijk Bondi te verkennen. Deze avond hebben we rest van de kamergenoten een paar drankspelletjes gedaan en voor 50 euro gratis drank gekregen bij de bar onder het hostel, omdat 1 van de onze kamergenoten een kroegspel won! Dag 3 werd dus een klein beetje uitslapen. Hierna ben ik naar de Wildlife Zoo(met o.a. een krokodil van 5,5 meter), de Sydney Tower Eye(hoogste punt van Sydney) en naar het Opera House geweest. Hier heb ik weer de 2 Brabanders ontmoet, die ik eerder in Nieuw-Zeeland had ontmoet. We hebben even wat gegeten en gedronken aan de haven van Sydney voor een goed prijsje van 20 euro, wat voor Sydney vrij goedkoop is!

De volgende dag vertrok ik naar Bangkok voor een vlucht van ongeveer 8 uur! Je ziet gelijk het verschil tussen het rijke Sydney en het arme straatleven van Bangkok.
Bij het hostel aangekomen heb ik nog even een hoop gegeten voor 40 Baht(=1 euro). En daarna vroeg gaan slapen, want de volgende ochtend zou ik Bjo ontmoeten in de binnenstad van Bangkok!
Het is dus wel duidelijk geworden dat hij een slechte invloed op mij heeft.. Om 10 uur liepen we door de stad en besloten maar vast om het eerste Chang-pilsje naar binnen te werken. Resultaat: 's Nachts om kwart over 5 naar bed en de volgende dag de hele dag met een kater gezeten! Klinkt goed! Voor de rest hebben we natuurlijk ook nog even wat tempels bezocht met behulp van de plaatselijke tuk-tuk(soort van taxi voor een goedkoop prijsje). We werden voor 50 cent de hele stad doorgereden! Uiteindelijk gingen we op de 3e avond in Bangkok beginnen aan de Umphang Trek. Een trek van 5 dagen door de jungle!
We begonnen met een reis met de nachtbus naar Mae Sot, die ongeveer 7 uur duurde. Hier werden wij, samen met 4 Deense meiden, een Nederlands meisje en een Deens man, opgevangen door een plaatselijke gids en konden de nacht doorbrengen, van wat er nog van de nacht over was(3 uurtjes). De volgende dag reden we met de gids naar de grens met Myanmar en konden even de goedkope markt bezoeken, om daarna terug te gaan voor de lunch en in een 'songthaew'(een soort van open auto) richting het laatste plaatsje voor de jungle te rijden. Hier brachten we nog de nacht door en de volgende dag begonnen we met een rafting(eigenlijk meer een boottochtje) van 5 uur! En daarna een wandeltocht van 3 uur door de jungle, waarvan de eerste 1,5 uur omhoog lopen was in de hitte! Vrij vermoeiend dus! Uiteindelijk op een soort van camping aangekomen, waar we in 4 tentjes sliepen. Dit waren meer een soort harde matjes, dus er werd door de meesten weinig geslapen.
De volgende dag startten met een korte tocht naar een waterval. Dit was de hoogste waterval(400 meter) van Zuidoost-Azie! Hier mochten we wel even vanaf springen. Nouja, van degene ernaast die ongeveer 5 meter hoog was. Heeft weer spectaculaire foto's opgeleverd! Hierna begonnen we opnieuw aan een 3-uur durende trek door de jungle naar een echt jungledorpje. In de avond kregen we te maken met een soort van jaarlijks dorpsritueel, wat te maken had met het nieuwjaar wat hier op dit moment de hele week gevierd wordt!
Na een zeer slechte nacht(de meesten sliepen ongeveer 4/5 uurtjes) konden we op de rug van een olifant naar de volgende bestemming! Dit was natuurlijk wel weer een hele ervaring.
We reden na 3,5 uur op de olifant terug naar Mae Sot en vanochtend hebben we de bus genomen naar Chang Mai. Hier zijn we nu dus vanmiddag aangekomen en over 2 dagen is het grote 'waterfestijn' in Chang Mai. Iedereen loopt dan met elkaar op water te gooien en niemand schijnt gespaard te worden..

Tot zover de verhalen vanuit de andere kant van de wereld!

Kevin en Bjorn

• 11 April 2012 - 11:15

Manon:

Komt me bekend in de oren! Geniet ervan kev! Zie je wss in Vietnam!

• 11 April 2012 - 11:16

Lars B:

Jeetje, wat heb jij het slecht allemaal!

Leuk om te lezen, veel plezier nog!!

• 11 April 2012 - 12:50

Mam:

Leuke verhalen weer Kevin; ik ben blij dat t goed met jullie gaat, t was weer een heel avontuur de jungle in.
    En gelukkig hebben jullie niks gemerkt vd aardbeving van gister.
    xx mam

• 12 April 2012 - 11:32

Valentijn:

Is wel goed vertoeven daar lijkt me zo;)
    Veel plezier nog!

• 20 April 2012 - 10:59

PaUL:

Klaasie, fantastische verhalen. Mooi dat Bjo bij je aangesloten is. Hoe is het met de dames daar? Echt zo erg als ze zeggen? ;)

• 21 April 2012 - 17:15

Jeroen:

Hè Kevin,

Mooie verhalen. Je lijkt ook wel een paar kilo gegroeid! Haha.

Nog veel plezier en geniet.

Groetjes
    Jeroen

• 22 April 2012 - 13:26

Martje:

Hee kev,
    Super om al je verhalen te lezen!!
    Ben jaloers!! Heel veel plezier nog!!!!
    X

• 25 April 2012 - 09:18

Buis:

Kev, klinkt echt heel avontuurlijk! Heel mooi zeg! En de katertjes mogen natuurlijk ook niet gemist worden nu je weg bent!

• 05 Mei 2012 - 15:16

Trudie Van Der Kroon:

Hoi Kevin,
    Wat super zon avontuur het is genieten om je reisverslagen te lezen.
    Dit doe je maar eens in je leven.
    Veel plezier en voorzichtig aan.
    Liefs Trudie