NZ (Zuidereiland deel 1) - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Kevin Lagerweij - WaarBenJij.nu NZ (Zuidereiland deel 1) - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Kevin Lagerweij - WaarBenJij.nu

NZ (Zuidereiland deel 1)

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

17 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Goeiemorgen!

Hier mijn 2e reisverslag tot nu toe. Ik zit op dit moment in Wanaka op het zuidereiland. Het is vandaag st. Patricksday. Dit is ongeveer te vergelijken met Sinterklaas bij ons. Het zal dus vanaf een uurtje of 2 op een zuipen worden gezet, tot in de late uurtjes...

In Wellington heb ik bij Paul en Tina heerlijk kunnen bijkomen van de eerste 2 weken op het Noordereiland. Ik heb daar nog even een stadstour gedaan, o.a. naar de Wellington Zoo(een echte kiwi gezien!), met de cable car naar de Mount Victoria en naar het Te Papa museum(grootste museum in en over Nieuw-Zeeland). In de avond kwam de rest van de familie uit de omgeving even langs voor een gezellig Fish&Chips etentje.

De volgende dag vertrok ik met de Kiwi-bus naar het Zuidereiland. Een nieuwe groep met nieuwe mensen, maar je leert binnen de kortste tijd weer nieuwe mensen kennen. Een paar Brabanders, een Amsterdammer, een paar Duitsers en een paar Italianen. We moesten een 3 uur durende ferrytocht doen om bij het zuidereiland te komen, onder het genot van een bakkie koffie en de meezwemmende dolfijnen! Bij aankomst zie je gelijk het verschil tussen het Noorder- en het Zuidereiland. Het landschap hier is echt adembenemend(foto's volgen).
We reden verder naar Kaiteriteri, waar het Abel Tasman National Park is gevestigd. Hier bleef ik 2 dagen, om onder andere het National Park te bekijken. Abel Tasman was een Nederlander, maar helaas heeft hij zijn ontdekking van Nieuw-Zeeland niet doorgezet, anders hadden we hier allemaal Nederlands kunnen praten! De 2e dag hier was voor het eerst echt een regenachtige dag, dus we zijn even met een Ier, die een auto had gehuurd, naar de Nelson Lakes gereden. Voor de rest was hier niet veel te beleven.
De volgende dag gingen we verder naar de westkust, naar het plaatsje Westport. Hier hebben we zelf lekker geBBQed en een gezellig avondje gehouden. Er waren mogelijkheden tot bijvoorbeeld kayakken en met een jetboat de rivier trotseren, maar financieel gezien was dat niet zo verstandig.

Op de volgende dag stond er iets moois op het programma: Cape Foulwind, The Pancake Rocks, een BBQ bij Lake Mahinapua en in de avond een themafeest(dress party). Bij Cape Foulwind(het dichtbijzijnde puntje in NZ ten opzichte van Australie) konden we een zeeleeuwenfamilie zien. In deze tijd van het jaar zijn net de jongen geboren, dus dat was heel mooi om te zien. The Pancake Rocks waren echt ongelofelijk. Een spektakel tussen de rotsen, waarbij door de jaren heen de stapels rotsen zijn gevormd als een soort pannenkoeken op elkaar. Uiteindelijk aangekomen op de de nieuwe locatie: Lake Mahinapua. Deze wordt gerund door een 86-jarige man, die nog steeds keihard werk om alles voor elkaar te krijgen. 's Avonds was een eerst een heerlijke BBQ en daarna het themafeest. Iedereen moest verkleed als iets of iemand met de beginletter van je eigen naam. In mijn geval dus de K. Dan denk je aan.. Karate Kid! Deze outfit kostte uiteindelijk maar 4 dollar in een 2e hands winkel, dus perfect! De volgende dag hoorden we de uitslag.. De oude man had bepaald wie de winnaar was en de eerste 3 hadden prijs. Natuurlijk waren alledrie de winnaars dames.. Een gratis Canyon Swing(soort bungyjump van 140 meter in Queenstown) en een gratis kroegentocht!
Hierna reden we door naar Franz Josef, die vooral bekend staat als de Franz Josef Glacier. Deze hebben we beklommen. Het was een full day hike, dus we waren ongeveer van 9 tot 5 op de gletsjer. Dit heeft ook weer geweldig spektakel opgeleverd! Vooral omdat er eigenlijk op elk moment een gedeelte van het ijs in kan storten, wat voelt als een soort aardbeving! Na deze zware tocht konden we gelukkig even chillen in de hot pools.

Vandaag zit ik dus in Wanaka. Het is heerlijk weer, dus zo maar even aan het meer liggen.

De foto's volgen nog!

Kevin

• 16 Maart 2012 - 22:31

Valentijn:

Gaaf!
    Benieuwd naar de foto's!

• 17 Maart 2012 - 06:45

Andre:

Mooie verhalen Kev, geweldig dat je het zo naar je zin hebt!!!! Geniet!!!!!

• 17 Maart 2012 - 09:23

Jaleesa:

Hey lieverd,

wat klinken je verhalen allemaal geweldig! Ik ben ook heel benieuwd naar al je foto's. Heel veel plezier nog, geniet er lekker van!

liefs.

• 17 Maart 2012 - 11:59

Chiel:

Heerlijk, want het kinderfeest op 5 december draait hier ook alleen om het zuipen.. Veel plezier!
    Karate Kid! Geniaal!
    Kamper begint overigens ook met de K. Maar leg dat maar eens uit aan die Kiwi's (nog een K). Ben benieuwd hoe je er bij hebt gelopen!

• 18 Maart 2012 - 15:07

Paul:

Mooie verhalen Kev! Hoe staat het met de vrouwtjes? X

• 20 Maart 2012 - 07:46

Paul Kos:

Hi Kevin - great to hear about your trip. It was very nice to have you staying with us in Wellington. Watch out for the mosquitos and sandflies - they will suck your blood dry!!!
    take care
    Paul, Tina, Lucy and Elliot